سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون نکوداشت مفاخر اسلام دانشگاه سمنان

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/12/2 توسط مشکات

نوشته شده در تاریخ شنبه 89/11/9 توسط مشکات

در دانشگاه سمنان روی داد:
استقبال چشم گیر دانشجویان از مراسم نکوداشت آیت الله بهجت
 

استقبال چشم گیر دانشجویان از مراسم نکوداشت آیت الله بهجت

 

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت با حضور فرزند آیت‌الله بهجت، امام جمعه سمنان و بیش از 1400 تن از دانشجویان و مسئولین در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ذوالفقاری نماینده ولی فقیه در دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه عرفان نزد مردم بخصوص جوانان جذابیت دارد، اظهار کرد: آنها می‌خواهند خلاهای خود را با عرفانهای کاذب پر کنند.

 


وی گفت: از آنجایی که فرزند آیت‌الله بهجت تمام عمر خود را در خدمت آیت‌الله بهجت بوده‌اند رسالت بزرگی بر دوش ایشان است که علم و رفتارهای آیت‌الله را به گوش همگان برسانند و تشنگان را جرعه وصال و شیفتگان جمال را آب حیات و معرفت دهند.

درادامه حجت‌الاسلام حاج شیخ علی بهجت گفت: طبق آیات قرآن درجات انسان به درجات علمی اوست.

وی از قول پدر بزرگوارش گفت: آن چه برای سیر و سلوک واجب است، معلم انسان است و عالم به اعتبار علمش معلم است و به درجه و رتبه و مقام خواهد رسید.

 


وی اولین راه سیر و سلوک را تزکیه دانست و افزود: تزکیه هم نیاز به علم دارد، زیرا علمی که انسان را از ناسوت به جبروت می‌رساند با علمی که انسان را به طبقه 25 ساختمان می‌رساند فرق دارد.

فرزند آیت‌الله بهجت با بیان اینکه ارزش انسان به علم است نه به شخص، تصریح کرد: باید علم همراه با عقل باشد زیرا علم بی‌عمل ثمره‌ای ندارد که بر این اساس برای حرکت به سمت هدف اصلی احتیاج به این علم می‌باشد.

 


وی درخصوص ویژگیهای شخصیت آیت‌الله بهجت تصریح کرد: ایشان هیچ برتری نسبت به دیگری برای خود قائل نبود که همین وارستگی وی سبب شد منیت خود را بپوشاند.

شیخ علی بهجت افزود: ایشان هر چه معروفتر می‌شد محاسن و عمامه‌اش را کوتاه‌تر می‌کرد و عمدتا تمامی نشانه‌هایش را از بین می‌برد.

وی افزود: انسان با پیمودن این راه سیر و سلوک به جایی می‌رسد که چشم و گوش او خدایی می‌شود.

وی گفت: آیت‌الله العظمی بهجت می‌گفت حضرت حجت چشم بینا و گوش شنوای خداوند است، اما به علت گناهان از ما فراری است.

فرزند آیت‌الله بهجت یادآور شد: پدرم در نماز چنان عرق می‌ریخت و فشار به ایشان می‌آمد که در زمستان هم خیس می‌شد، به طوری که بعد از نماز ضعیف می‌شد و همیشه می‌گفت خداوند جامی لذیذتر از نماز در عالم قرار نداده است.

وی گفت: اگر سلاطین عالم لذت نماز را می‌دانستند به دنبال لذتهای دیگر نمی‌رفتند و می‌گفتند اگر نگذارند در بهشت نماز بخوانیم چه کار کنیم.

 

وی افزود: آیت‌الله بهجت قرآن را برنامه اصلی پرواز می‌دانست و تدبر و تفکر در قرآن را همیشه سرلوحه کار خود قرار می‌دادند.

از دیگر بخش های این برنامه می توان به پخش کلیپ سخنان آیت ا... بهجت اشاره نمود.

.لازم به ذکر است که این مراسم از جانب ستاد نکوداشت علمای اسلام در دانشگاه سمنان و با همکاری بسیج دانشجویی ،نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و امور دانشجویی دانشگاه سمنان برگزار گردید.



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/11/9 توسط مشکات