سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون نکوداشت مفاخر اسلام دانشگاه سمنان


مراسم نکوداشت عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی بعد از ظهر روز دوشنبه نهم اسفندماه در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد .
در این مراسم که با قرائت پیام ارسالی فرزند آیت ا... آغاز شد ، دکتر احمدی رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی با اشاره به مقام شامخ آیت الله العظمی مرعشی نجفی و خدمات ارزنده وی گفت: در برهه کنونی که کشورهای اسلامی منطقه در حال خیزش و انقلاب هستند نیاز است که اسلام بیشتر به جهانیان شناسانده شود.
احمدی یکی از راههای شناساندن ارزشهای اسلام را معرفی الگوها و شخصیتهای والای جهان اسلام عنوان کرد و گفت: الگوهایی انسانی و شخصیتهایی والا نظیر  آیت الله العظمی مرعشی نجفی که از مفاخر جهان اسلام است به شناساندن ارزشهای ناب اسلامی به جهانیان کمک می کند .
دکتر احمدی که صبح همان روز برای امضای تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری با دانشگاه سمنان در راس هیاتی به این دانشگاه سفر کرده بود  در خصوص خدمات آیت الله مرعشی نجفی به جهان اسلام گفت: کتابخانه ای که ایشان بانی ت
اسیس آن شدند از جمله یادگارهای ارزشمندی است که موجب افتخار است . وی گفت در این کتابخانه ارزشمند بیش از 80 هزار جلد کتاب دست نوشته و خطی وجود دارد که در میان آنها کتبی را  به خط و قلم شخصیتهایی نظیر شیخ طوسی دیده ام .
پخش کلیپی از سخنان آن عالم ربانی ، پخش کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مقام شامخ آیت ا... ، پخش گزیده ای از ادعیه و بیان برخی خاطرات از کرامات و شخصیت آن بزرگوار توسط یکی از شاگردانش از جمله برنامه های این مراسم گرامیداشت بود.
در این مراسم که با عنوان « عقیق و تربت -  یادگاری از امام زمان (عج) به شهاب شریعت » برگزار شد ، دکتر احمدی رییس سازمان سمت و از شاگردان آن آیت ا... ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ، اعضای هیات رئیسه دانشگاه سمنان و صدها تن از دانشگاهیان، مسوولان ، روحانیون ، دوستداران و علاقمندان حضور داشتند .



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/1/31 توسط مشکات